• Klantenbeoordeling 9,1
  • Gratis verzending (NL & BE) v.a. 35,-*
  • 90 dagen retourgarantie
Kampeeravontuur - Edwina in Frankrijk

Om 04.00 uur ging de wekker, erg vroeg maar met de vakantie in gedachten absoluut de moeite waard! Om 05.30 vertrokken we met een zwaar beladen Toyota Starlet vol goede moed richting Zuid-Frankrijk. Na twee dagen rijden kwamen we aan in Sospel, tegen de grens van Italië. Na de hele camping over te zijn gereden, hebben we het mooiste plekje uitgezocht om daar onze tent op te zetten. Dit is altijd even prutsen, maar dankzij onze goede samenwerking stond de boel al snel. Eén tip: vergeet je grondzeil niet. Wij hebben hier helaas onze badlakens aan moeten opofferen. Na de eerste nacht overleefd te hebben op een goed Exped matje en met een warme mummy slaapzak, was het tijd om er op uit te trekken.

Menton is een leuk stadje op 30 minuten rijden van Sospel. Regelmatig zijn we hier naar de Intermarché gegaan voor onze boodschappen. Dat is toch wel even anders dan de Nederlandse supermarkt. Werkelijk alles is daar te verkrijgen! Het leukste aan Menton vind ik dat, wanneer je de winkelstraat uitloopt, je uitkomt op een prachtig strand waar je lekker kunt uitrusten en afkoelen.

Ventimiglia is een stad in Italië waar we de grootste markt van Europa hebben bezocht. De kraampjes met hun inhoud zagen er niet  heel anders uit dan in Nederland. Het enige wat opvallend was waren de soms ietwat opdringerige verkopers die de spullen nog net niet in je handen drukten. Zoals je ook wel eens op het strand ziet.

In Ventimiglia zijn we ook even van de grote weg af gegaan en de woonwijken ingereden. Grappig om te zien hoe stijl en smal die wegen daar kunnen zijn. Zo smal dat we in z’n achteruit weer naar beneden een parkeergarage in moesten rijden om een tegenligger te laten passeren. Het was soms even spannend, maar wanneer je dan boven op de berg staat, heb je wel een mooi uitzicht! We kregen nu wel een beter beeld van hoe Italianen leven.

Monaco mag je natuurlijk niet missen wanneer je zo dichtbij bent. Zo dachten ook wij er even een ochtendje heen te gaan. Dat werd makkelijk een hele dag! Wat kun je daar je ogen uitkijken met alle rijkdom die je ziet. De meeste winkels hadden geen prijzen in de etalages, dus daar zijn we uit voorzorg maar niet naar binnen gelopen…

Er waren ten slotte genoeg leuke en bijzondere dingen in de haven en op straat te zien, bijvoorbeeld deze auto

Kampeeravontuur - Edwina in Frankrijk

Ook een paar wandelingen door het mooie gebergte van Frankrijk mochten niet ontbreken. De reis naar de bergtop lijkt soms erg lang, maar door van het wandelpad af te wijken en je eigen route te bepalen, houd je het spannend en uitdagend. Mijn stevige wandelschoenen van Lowa maakten het mogelijke deze zelfbedachte paden te bewandelen (lees: beklimmen). En wanneer je dan op de top staat, is dat het allemaal waard! Wat een geweldig uitzicht!

De terugweg met de auto was ook nog wel leuk. Het was de sport zo lang mogelijk te rijden zonder het gaspedaal te gebruiken. Zo hebben wij enkele kilometers behoorlijk zuinig gereden.

Persoonlijk is dit voor mij het leukste gedeelte van de vakantie. Aan de weg langs onze camping vonden we een smal pad dat zigzaggend een vrij stijl naar beneden liep. De eerste keer liepen we dit op onze slippertjes, maar dat hadden we beter niet kunnen doen… Er waren een aantal stukjes waar we met een flinke sprong moesten maken of met behulp van een touw aan een boom een behoorlijke afgrond moesten passeren. Aan het einde van de daling kwamen we uit bij een prachtig water waar een grote waterval in uit kwam. Wat een plaatje!

Terwijl we daar zaten te wennen aan het belachelijk koude water, zagen we enkele Franse jongeren van de rotsen naar beneden springen. Al vrij snel waren we er over uit dat wij dat ook gingen doen deze vakantie! Het werd een beetje een strijd tussen de Franse jongeren en ons als Nederlandse jongeren. Zodra wij sprongen van dezelfde rots als zij, gingen zij weer een rots omhoog en wij dus ook. Op 13 meter hoogte werd het toch wel spannend… Je staat naar beneden te kijken, bedenkt hoe je langs dat enorme rotsblok gaat springen en bedenkt alle manieren waarop het fout zou kunnen gaan. Maar goed, als de Fransen het kunnen, kunnen wij het ook. En wat een kick wanneer je gewoon gaat en enkele seconden in de lucht hangt!