• Klantenbeoordeling 9,1
  • Gratis verzending (NL & BE) v.a. 35,-*
  • 90 dagen retourgarantie
Stephan en zijn vakantie naar Het Vennenbos

Hallo! Mijn naam is Stephan en ik vertel jullie graag wat meer over mijn vakantie naar Het Vennenbos.

Tijdens de zomervakantie ga ik het liefst minimaal één week op vakantie. Als gezin kiezen wij er vaak voor om naar een vakantiepark in Nederland te gaan. Het Vennenbos is zo’n park en op het park huren wij dan een vakantiehuisje. Ik vind het fijn om op die manier even helemaal weg te zijn van thuis en los te komen van school en werk. Zo kan ik maximaal genieten van de rust en vrije tijd waardoor ik echt een vakantiegevoel heb.

Op het moment dat het vakantiehuisje geboekt is, kan ik niet meer wachten om te vertrekken. Ik ga vaak met mijn hele gezin op vakantie en dat vind ik erg gezellig. Toch brengt het ook de nodige spanningen met zich mee. Voordat we van huis vertrekken, ontstaat er vrijwel altijd stress en breekt er een discussies uit. Niet iedereen is even snel met het inpakken van zijn spullen, het huis moet netjes achtergelaten worden en zijn we niet wat vergeten? Op het moment zelf is deze spanning niet heel fijn, maar het hoort erbij en heeft ook wel wat leuks.

Met een volgeladen auto rijden we naar het vakantiepark. Binnen Nederland hoeven we gelukkig nooit echt ver te rijden en daarom zijn we meestal zo’n 1,5 uur á 2 uur rijden onderweg. Mijn ervaring is dat vakantieparken, en zo ook Het Vennenbos, vanaf 15.00 uur geopend zijn voor nieuwe gasten. Wij arriveren rond die tijd en beginnen meteen uitpakken, inrichten en genieten.

Ben ik niet iets vergeten? Is een bekende gedachte wanneer je wegrijdt van huis om op vakantie te gaan. Onderstaand vertel ik graag wat ik vaak meeneem op vakantie. Mogelijk voorkomt het dat jij wat vergeet ;)

Reisspellen
Naast kleding breng ik verschillende reisspellen mee. Eén van mijn favoriete spellen is Rummikub. Dit is een leuk strategisch spel wat je met het hele gezin kunt spelen. Daarnaast ben ik fan van kaartspellen dus ook die gaan zeker mee de koffer in. Wanneer het lekker weer is, ga ik graag naar buiten om een potje badminton te spelen.

Kleding
Zoals ik eerder aangaf, begint de vakantie al bij het inpakken van je tas. Ik neem graag genoeg kleding mee en hou daarbij rekening met wisselende weersomstandigheden en verschillende activiteiten. Sportkleding en wandelschoenen zijn voor mij een musthave. Er zijn genoeg mooie wandelingen in Nederland waarbij een stevige schoen goed van pas komt. Zelf maak ik gebruik van de Lowa Renegade en deze draag ik met plezier.

Hobby
Een hobby van mij en mijn broer is hengelsport. Samen nemen we daarom onze visspullen mee op vakantie. Op locatie verkennen we de buurt en gooien we graag onze hengel uit op nieuwe plekjes. Ik vind het leuk om zo nu en dan op een andere plek dan thuis te kunnen vissen.

Op het park
Persoonlijk vind ik het leuk om naar een vakantiepark te gaan waar genoeg te doen is. Op Het Vennenbos vakantiepark zijn verschillende faciliteiten en activiteiten beschikbaar waardoor je je niet hoeft te vervelen. Zo was daar onder andere een leuk subtropisch zwembad waarin ik heerlijk kon afkoelen op warme zomerdagen. Daarnaast hadden ze ook een bowlingbaan, midgetgolfbaan en gamehal waar we een aantal keer gebruik van hebben gemaakt. In de gamehal konden we onder andere poolen en air hockeyen.

In de omgeving
Mijn gezin en ik vinden het ook leuk om de omgeving buiten het vakantiepark te ontdekken. Tijdens de meeste vakanties gaan we een dagje naar een andere stad om te winkelen en/of naar een restaurant te gaan. Tijdens onze vakantie in Het Vennenbos hebben we onder andere een uitstapje gemaakt naar een restaurant in Brabant waar ze heerlijke spareribs serveerden.

Naast diverse activiteiten en erop uit trekken, vind ik het ook fijn om te ontspannen op het terras of met een filmavondje. Op het park was een goede WiFi-verbinding waardoor dit met Netflix eenvoudig waargemaakt is.

In de ontspannen sfeer van het vakantie vieren, ontmoet je al gauw een hoop nieuwe mensen. Samen met mijn broer, zus en schoonzus hebben we verschillende mensen ontmoet waarmee wij veel samen hebben gedaan. We gingen vaak naar het zwembad met zijn allen, maar deden ook de overige activiteiten liever samen dan alleen. We hebben elkaar goed leren kennen tijdens de vakantie en er leuke vriendschappen aan over gehouden.

Aan elke vakantie komt een eind en zo ook aan die van ons in Het Vennenbos. Op de laatste avond is het tijd om alle bagage, behalve de spullen die je nog nodig hebt voor die nacht en de volgende ochtend, vast in te pakken. De laatste ochtend ontbijten we samen, pakken we de auto in laten we het vakantiehuisje schoon en netjes achter. Dit moet allemaal relatief vroeg, want om 10.00 uur moeten we van het park zijn.

Thuis aangekomen ruimen we de auto uit en leggen we alvast zoveel mogelijk spullen terug op de juiste plek. Traditiegetrouw rijden we daarna door naar mijn opa en oma om daar met elkaar te eten en de vakantie af te sluiten.

Zoals ik eerder verteld heb, brengen wij onze vakantie eigenlijk altijd door in een huisje op een vakantiepark. Ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ik zelf nog niet eerder heb gekampeerd. Ondanks dat kan ik toch een aantal voor- en nadelen noemen.

Zo zijn vakantiehuisjes een stuk beter geïsoleerd, beschikken ze over meer voorzieningen en bieden ze meer ruimte ten opzichte van een tent. Hoewel sommige mensen van mening zijn dat het niet hetzelfde is als kamperen, valt het toch onder luxe kamperen.

Kamperen in een tent is op zijn beurt weer wat voordeliger, je bent wat flexibeler in je verblijfplaats en het heeft de charme van één worden met de natuur. Welke vorm van kamperen je het meest aanspreekt is persoonlijk, maar mij vind je sneller in een vakantiehuisje.