• Klantenbeoordeling 9,1
  • Gratis verzending (NL & BE) v.a. 35,-*
  • 90 dagen retourgarantie
Reisverhaal – Op avontuur in Finland

Tijdens mijn opleiding heb ik meegedaan aan een uitwisseling en ben ik voor 16 dagen op pad geweest in Finland. Vroeg in de ochtend stond ik klaar op het vliegveld met mijn bagage in de hand. Om 10:00 uur begon mijn avontuur. De eerste vlucht bracht ons naar de Finse hoofdstad Helsinki. Eenmaal aangekomen stond er een tweede vliegtuig klaar die ons naar Oulu vloog. Dat ligt iets ten noordwesten van het midden van Finland. Hier heeft een taxi ons vervoerd naar ons verblijf: Nallikari Holiday Village. Een idyllisch resort waar je het gehele jaar terecht kunt! Het park ligt aan een prachtig meer waar je in de zomer heerlijk aan kunt zonnebaden met een verkoelend drankje. In de winter kun je hier lekker schaatsen en verandert het park in een waar winter wonderland!

Naast het volgen van verschillende colleges en lessen was er ook wat vrije tijd. Zo besloten wij op een vrije dag het Finse winter wonderland te ontdekken tijdens een husky tocht. Zo kwamen we na, ongeveer een halfuur rijden, aan bij de husky farm genaamd Loihakka. Door het dikke pak sneeuw liep ik richting de husky’s, die maar al te graag geaaid wilden worden. Na het kennismaken met de honden zijn we ons klaar gaan maken voor de tocht. Daar gingen we dan! De husky’s stonden al startklaar in de tuigjes te popelen om te gaan en toen mocht ik de slee op. Een heel mooi moment! We gingen als een speer door het besneeuwde bos, zo gaaf om mee te maken! Het was een hele bijzondere ervaring om de natuur van Finland op deze manier mee te mogen maken. Als je ooit naar Finland gaat, is dit dan ook zeker een aanrader!

Op slechts enkele minuten lopen van onze accommodatie ligt een groot meer. Aan de rand hiervan staat een bijzonder vormgegeven vuurtoren. Ik beklom de trap van het witte gebouw en hier had je een prachtig uitzicht over de omgeving. Waar in de zomermaanden het strand druk bezocht wordt en er volop gezwommen wordt, keek je nu uit op een volledig bevroren meer. Deze was bedekt onder een dikke laag sneeuw. Vanaf dit punt zijn wij in de avonden naar het noorderlicht gaan kijken.

Reisverhaal – Op avontuur in Finland

Voor velen is het een bucket list momentje, het noorderlicht zien. Zo ook voor mij. In de winter is er in Oulu veel kans om dit natuurlijke wonder te aanschouwen. Ik heb dan ook veel geluk gehad. Tijdens mijn 16-daagse verblijf hier heb ik het noorderlicht maar liefst 4 keer mogen bewonderen. Dit was echt een fantastische en indrukwekkende ervaring!

Achter deze prachtige groen/paarse lichtshow schuilt een ingewikkeld verhaal. Het ontstaat doordat de zon elektrisch geladen deeltjes uitzendt. Vervolgens probeert de aarde, omdat die magnetisch is, de deeltjes aan te trekken. Hiervan komen enkele deeltjes in onze atmosfeer terecht. De elektrische-en luchtdeeltjes botsen met elkaar. Hierdoor ontstaan er gassen die vervolgens verschillende kleuren licht uitstralen. Door dit proces kunnen wij vervolgens genieten van het bijzondere fenomeen dat wij het noorderlicht noemen!

Mijn favoriete product in Finland was toch wel mijn winterjas van Fjällräven. Zelf droeg ik de Singi Winter van Fjällräven. Dit is een tijdloze, lange jas met een isolerende voering voor wie tijdens winterse avonturen een beetje extra warmte kan waarderen. Neem zeker even een kijkje in onze collectie winterjassen voor dames, heren en kids.

Assortiment winterjassen>>

Kom ook zeker eens een kijkje nemen in de outlet in onze winkel! Deze loopt het hele jaar door en hier is ook nog vaak wintercollectie te vinden. Perfect voor als je op er op uit gaat in een koud oord. Toch liever online shoppen? Geen probleem! Ook online staan er het hele jaar leuke koopjes en aanbiedingen voor jou klaar.