• Klantenbeoordeling 9,1
  • Gratis verzending (NL & BE) v.a. 35,-*
  • 90 dagen retourgarantie

Ruilen en retourneren

Retourneren
Heb je artikelen besteld via Kampeerwereld.nl en wil je deze ruilen of retour sturen? Dat is geen probleem! Alle bestellingen hebben een zichttermijn van 90 dagen. Dat is vanaf het moment dat je de artikelen in je bezit hebt. Tijdens het zichttermijn kan je artikelen passen en bekijken. Verlopen de 90 dagen dan is de koop een feit en kan deze niet meer retour gestuurd worden.

Wanneer kan je een artikel retour sturen?
- Binnen het zichttermijn van 90 dagen.
- Voor zover het mogelijk is, in de originele en onbeschadigde verpakking.
- Compleet, niet gebruikt en onbeschadigd. Uiteraard zien wij passen van kleding niet als gebruik.

Retourneren in de winkel
Natuurlijk is het geen probleem om een artikel te ruilen of retourneren in de winkel. Dit kan je doen bij onze informatiebalie. Vergeet niet het betaalbewijs en/of retourbon bij de hand te hebben. Het is altijd goed om de bestelling te controleren als je deze ontvangen hebt. Is hij compleet en onbeschadigd? Is dat namelijk niet het geval, dan is het verstandig direct contact met ons op te nemen. Dat kan via info@kampeerwereld.nl of bellen naar 0341-414013.

Wanneer een bestelling vooruit betaald is zal het bedrag binnen 14 dagen automatisch worden teruggestort op je rekening.

Dit kan je heel simpel online doen. Ga naar het inlogscherm van onze webshop en log hier in met je emailadres en wachtwoord. Heb je geen wachtwoord? Of heb je geen account aangemaakt? Klik dan op: "Wachtwoord vergeten" en vul je email adres in. je ontvangt dan van ons een wachtwoord om in te loggen. 

Ga naar mijn account om online je retour aan te melden. 
Nog geen account? maak hier er een aan door een wachtwoord aan te vragen. 

Als je geen account wil aanmaken dan kan je het retourformulier downloaden, uitprinten en invullen. Wij vragen deze wel zo volledig mogelijk in te vullen, zodat wij de retouraanvraag wel goed kunnen behandelen. Download het retourformulier 

Welke informatie vragen wij?
Het gebeurt regelmatig dat wij incomplete retouraanvragen binnen krijgen. Op deze manier kunnen wij de retourprocedure dan ook niet snel en/of volledig afhandelen. Wij willen je dan ook vragen om het retourdocument zo compleet mogelijk in te vullen.

Wij vragen in ieder geval de volgende gegevens (zijn te vinden in het retourdocument):

  • Naam
  • Ordernummer
  • Toelichting op de retour
  • Artikelen die je retour stuurt
  • Het vervolg op de retour (een andere maat of kleur bijvoorbeeld) 
  • De reden van retour

Onze retourvoorwaarden: 

  • 90 dagen zichttermijn, na ontvangst van je product
  • Het product moet in de onbeschadigde, niet beschreven en – voor zover redelijkerwijs mogelijk – originele fabrieksverpakking retour gestuurd worden. Kleding, schoenen e.d. dienen voorzien te zijn van originele labels.
  • Compleet, niet gebruikt en onbeschadigd zijn (het passen van kleding zien wij niet als gebruik)
  • Artikelen die duidelijk persoonlijk van aard zijn of door hun functie niet kunnen worden teruggezonden; zoals, EHBO, (gebruikt) klimmateriaal en waterfilters.

Standaard pakket €5.-
Je kunt je bestelling in Nederland per post (PostNL) aan ons retourneren. Je vindt het antwoordnummer op het retoursticker. Retourneren via het antwoordnummer kost €5.- en wordt ingehouden op het retourbedrag.

Kampeerwereld Hendriks
Antwoordnummer: 3011
3850 VB Ermelo

Palletvracht € 45.-:
Wil je een palletpakket retour sturen?  Dan zijn de retourkosten voor het retour sturen voor eigen rekening (max €45,-)  Neem hiervoor altijd contact op met onze klantenservie, wij zullen dan een afhaalopdracht bij onze vervoerder neerleggen.

Buitenland:
Wil je vanuit een ander land (bijvoorbeeld België) je pakket retour sturen? Dan zijn de retourkosten voor het retour sturen voor eigen rekening Het pakket kan je dan sturen naar het volgende adres. 

Kampeerwereld Hendriks
Harderwijkerweg 183
3852 AC Ermelo | Nederland

Afhandeling van de retour
Over het algemeen is het terugsturen van een retour voor eigen rekening en eigen risico. Terugsturen kan gemakkelijk met de retoursticker die bijgevoegd is op de pakbon die in de doos zit. Wanneer wij de retour binnenkrijgen zullen wij deze beoordelen en hier z.s.m. actie op ondernemen. Wanneer je in aanmerking komt voor een retourartikel, zal deze vaak dezelfde dag nog verstuurd worden. Een eventuele terugboeking zal maximaal binnen 14 (werk)dagen plaatsvinden.

Zoals je kan begrijpen controleren wij de retouren wel altijd op defecten of incompleetheid. Vanuit daar wordt de verdere procedure opgepakt.

Uitzondering: Wanneer je een artikel defect hebt ontvangen is het mogelijk om de bestelling op antwoordnummer kosteloos terug te sturen. Hiervoor moet wel eerst contact opgenomen worden met onze klantenservice. Deze zullen de eerste beoordeling van het defect op zich nemen en verdere instructies m.b.t. het retour sturen bespreken.

English >>