• Klantenbeoordeling 9,1
  • Gratis verzending (NL & BE) v.a. 35,-*
  • 90 dagen retourgarantie
Reisverhaal - Herfst in de Ardennen

Afgelopen week was het weer zover; een weekje Ardennen! Na een hectisch verhuisweekje reden ik en mijn vriend Daniel op zaterdagmiddag met gierende banden richting de Ardennen. Na een voorspoedige rit reden we na 3 uurtjes het mooie Belgische landschap binnen. Herfstkleuren en een heuvelachtig landschap rijkte links en rechts van ons, super mooi! Samen met familie zaten we in een huisje vlakbij het Belgische plaatsje Durbuy. Een heerlijk huis met een fantastisch uitzicht, bijkomend voordeel: het weer was top en de voorspellingen voor de komende dagen ook.

Zondag was het tijd voor een marktje in naastliggend dorpje Bomal. Heel schattig, veel brocante en streekproducten die we later op de dag na een kleine wandeling op konden peuzelen. Na het marktje hebben we een klein wandelingetje gemaakt in de omgeving van ons huis. Leuk aan de Ardennen zijn de vele weilanden waar veel koeien en paarden staan en als dierenliefhebber kan ik natuurlijk een aai over de bol van een paard niet voorbij laten gaan ;)

Op maandag was het tijd voor een beetje cultuur: het Bastogne War Museum. Een oorlogsmuseum over de Tweede Wereldoorlog met speciale aandacht voor de Slag om de Ardennen die in de omgeving van Bastogne plaatsvond. Wauw, wat een indrukwekkend museum met veel informatie en een mooi monument voor de Amerikaanse soldaten. Door onze interesse in de oorlog wisten we dat in de bossen van Bastogne ook zogeheten foxholes te vinden waren, ook wel schuttersputjes genoemd. Hier lagen de Amerikaanse soldaten te wachten op de Duitse soldaten en heel bijzonder is dat deze foxholes in takt zijn gebleven. Wanneer we door het bos lopen zijn we ontzettend onder de indruk, er heerst een heel bijzondere sfeer in dit bos en het vinden van de schuttersputjes maakt dit nog indrukwekkender. Absoluut een aanrader als je in de buurt bent van Bastogne!

Reisverhaal - Herfst in de Ardennen

Natuurlijk moest er ook worden gewandeld! We zochten een mooie route uit van 16 kilometer, trokken onze wandelschoenen aan en gingen de paden op. We hebben gekozen voor wandelroute 557 Vieuxville – Logne. Het zonnetje scheen en de route ging door bossen, over paden en door weilanden. En ja, ook door heerlijke koeienvlaaien, bah bah. Maar dat mocht de pret niet drukken en we hebben een heerlijke wandeling gemaakt. Tijdens het wandelen had ik mijn Lowa Renegade wandelschoenen aan, deze had ik al goed ingelopen en liepen dan ook super. Tijdens de wandeling kwamen we over bospaden, delen verharde weg, en ook drassige paadjes en nat gras. De Gore-Tex van de schoen heeft mijn voetjes heerlijk droog gehouden! Moe, maar voldaan gingen we terug naar ons huis om te genieten bij de open haard van een Belgisch speciaal biertje en wat lekkernijen van de markt. De route is te vinden op: https://wandelgidszuidlimburg.com/wp/0557-2/

Al met al was de week zo voorbij en hebben we heerlijk genoten. Lekker weer, mooie wandelingen en heel veel cultuur. Absoluut een plek om nog eens terug te keren, al is het alleen maar voor al die lieve koeien in de weilanden ;)!