• Klantenbeoordeling 9,1
  • Gratis verzending (NL & BE) v.a. 35,-*
  • 90 dagen retourgarantie

Kampeeravontuur

Zomervakantie met de camper deel II

In deel I van zijn blog vertelde Roman al een deel van zijn zomervakantie met de camper. Nu gaan we verder met deel II en deelt hij het laatste deel van zijn zomervakantie waarin hij een reis maakte met zijn camper.

De volgende ochtend vertrokken we naar Biella. Daar hebben we wat winkels bezocht en genoten van een lekker ijsje. Na het ijsje verder gereden richting Aorta waar we een camping opzochten met een zwembad en een leuk riviertje. Hier hebben we gezwommen en onze zoon Leon bouwde dammen met de kiezels en stenen uit de rivier!

's Avonds kwam er een vriendinnetje van Leon spelen samen met haar broer en ook liep er een Italiaanse man langs met zijn dochter om haar even te brengen en na een kort 'merci' ging hij weg. Ze voelde zich in het begin niet erg op haar gemak, maar al snel speelde ze met de andere kinderen mee. Na het spelen gingen alle kids laat naar bed.

Na het ontbijt vertrekken we naar de Mont Blanc. Onze camper moest er de laatste kilometer aardig aan trekken, maar hij bereikte uiteindelijk de top. Aangekomen op een bergtop van 2200 meter hadden we mooi uitzicht op de Mont Blanc waar op de top sneeuw lag. Op de berg zagen we lager een meertje liggen. Na een stevige wandeling met verschillende bergpaadjes kwamen we aan bij het meertje. Onze kids waren ook mee, één in de draagzak en de ander lopend aan de hand. Naomi in de draagzak had de grootste lol en maakte veel gekke geluidjes. Leon liep stoer mee, al had hij het soms wat zwaarder. Eenmaal aangekomen bij het meertje hebben we lekker wat gegeten en gedronken en in het meer zwommen vissen waar we naar gekeken hebben. Eenmaal terug bij de camper waren we allemaal aardig uitgeblust en hebben we gezellig met z'n alle een film gekeken op de laptop.

Dag 8
In de ochtend zijn we vertrokken naar Annecy en tijdens het rijden langs het meer kregen we al echt zin om hier een camperplek te zoeken. Helaas was alles vol toen we aankwamen en ook in de stad waren alle parkeerplaatsen vol. Na een kleine teleurstelling zijn we 13 km verder gereden om daar een camperplek te vinden met meertje. Bij het meertje hebben we heerlijk gewandeld en gepicknickt.

Dag 9
We zijn heel rustig weer met de terugreis begonnen richting Nancy. Onderweg kwamen we 2 dorpjes tegen waar we even zijn gestopt om over de markt te lopen. Daarna verder gereden naar onze camperplek aan een klein meertje met een leuke speeltuin voor de kinderen erbij. Er was een Amerikaanse autoshow gaande en hier zijn we dan ook even overheen gelopen. Ook zagen we een grote caravan waar je niet eens mee over een rotonde kon rijden. Dus hoe die daar gekomen is??

Na de show zijn we nog even lekker langs het meer gelopen en de kids hebben gespeelt in de speeltuin. Naast het meer lag een mooi zwembad met glijbanen, het is een erg leuke plaats om te gaan staan. Zeker als je mooi weer hebt is er genoeg te doen!

Kampeeravontuur - Zomervakantie met de camper deel II

Vandaag zijn we naar Nancy gereden om daar te winkelen en het stadje te bezichtigen. Het plein in Nancy was erg mooi, maar de kathedralen vonden wij minder mooi dan bijvoorbeeld in Metz waar we eerder al eens waren. Doot het stadspark kan je lekker wandelen en tijdens het wandelen kwamen we tot de conclusie dat we niet zo snel meer naar Nancy hoeven. Liever gaan we nog eens naar Metz. Het zit vol Franse architectuur en wat ons betreft is het een soort mini Parijs, erg mooi en de moeite waard! Na Nancy zijn we naar Luxemburg gereden om daar te overnachten.

Dag 11
Het mooie weer was helaas op en leek voorlopig ook niet terug te komen, dus besloten we in plaats van een aantal dagen België en Limburg toch maar naar huis te rijden. Want een campervakantie met kinderen en slecht weer is niet echt ideaal.