• Klantenbeoordeling 9,1
  • Gratis verzending (NL & BE) v.a. 35,-*
  • 90 dagen retourgarantie
Kampeeravontuur - Zomervakantie met de camper deel I

Afgelopen zomer maakte onze collega Roman een camperreis met zijn gezin. Hier lees je het eerste deel van zijn reis!

Nadat we onze kids hadden vastgezet in de camper, begon onze reis naar de Blégny mijn in België. Onderweg kwamen we ons eerste obstakel al tegen: de benzine was op. Na wat volwassen overleg en geklier op de telefoon besloten we dat ik langs de vangrail zou lopen naar het eerstvolgende benzinestation voor een jerrycan benzine. En zo geschiedde. Aangekomen in Blégny hebben we de camper geparkeerd en zijn de kinderen nog even gaan spelen in de speeltuin.

s’ Ochtends hebben we heerlijk ontbeten in de speeltuin. Er was een speeltuin voor 6 tot 14 jaar met grote glijbanen en uitdagende speeltoestellen en een speeltuin voor de kleinere kinderen tot 6 jaar. Beide speeltuinen waren bij onze kids een groot succes! Vervolgens zijn we onder de steenkolenmijn lift gelopen naar het open buiten museum van de Blégny mijn. Mijn oudste zoon vond de verschillende oude wagonnetjes erg leuk en stelde ontzettend veel vragen!

Als je het kleine buiten museum door loopt kom je weer bij een speeltuin, uiteraard is hier weer uitbundig gespeeld. Daarna liepen we door een kleine kinderboerderij waar veel verschillende soorten dieren waren, van geitjes tot schildpaden. Mijn dochter van 1,5 jaar keek haar ogen uit en probeerde, nadat wij het hadden voorgedaan, alle dieren te benoemen met de geluiden erbij. Ze sprak niet alles even goed uit wat erg lief en grappig klonk.

Kampeeravontuur - Zomervakantie met de camper deel I

Hierna zijn we richting Luxemburg gereden. Wat vond onze zoon Leon de tunnels mooi. Iedere tunnel die we inreden keek hij zijn ogen uit en benoemde hoe mooi hij de lampjes wel niet vond. Na Luxemburg volgde Frankrijk. We kwamen aan bij een plekje aan een meertje (Aire Municipale plane d’eau walchied). We hebben hier heerlijk gegeten en hebben daarna een wandeling om het meer gemaakt. Mensen zwommen in het meertje en er was een drijfvlot midden op het meertje. Ook ontdekte we een voetbalveldje in de buurt.

Leon was het voetbalveldje nog niet vergeten en na zijn ontbijt kon hij niet wachten om te gaan voetballen. Dus voordat we verder reden hebben we met z’n vieren nog even gevoetbald. Weer onderweg hebben we wat boodschappen gedaan en lekker geluncht op een mooi plekje in de Vogezen. We zagen koeien tussen de bergen lopen waar onze dochter erg door werd afgeleid. Iedere koe die voorbijkwam deed ze na: Koe koe! Haar broodje was even niet meer zo interessant. Na de lunch besloten we verder te rijden naar Italië, dus hup richting Zwitserland. Aangekomen in Zwitserland reden we rond etenstijd geheel toevallig langs een McDonald’s, hier hebben we dan ook even wat gegeten. Na ons avondmaal nog een klein stukje verder om aan te komen bij onze slaapplek bij een waterkrachtcentrale.

Uit een zijweg kwamen mensen met handdoeken en in badkleding, dit wekte onze interesse, zou er een strand zijn? Langs de rivier waren kleine inhammen waar je lekker kon zitten en een klein vuurtje kon stoken. We hebben even aan de rivier gezeten en zijn toen terug gegaan naar de camper om te gaan slapen. Wat bleek, het was nationale lawine afsteek avond. Een knallende nacht dus!

In de ochtend zijn we verder gegaan richting Italië. Onderweg lekker geluncht aan een Zwitsers meertje. In een riviertje verderop nog even pootje gebaad om even op te frissen! Terug bij de camper kwamen voor een onaangename verrassing te staan, er lag namelijk een grote plas water onder de camper. Dit bleek de slang van de koelvloeistof te zijn, gelukkig kon hier nog een stukje vanaf en dus met de Leatherman de boel ingekort en vastgezet. Aanvullen met een paar liter rivierwater en we konden weer verder. Richting de Grimselpass, we genoten van het uitzicht en de hoge bergen.

Aangekomen in Italië hebben we de camper neergezet in de plaats Crevoladossola. We hebben een rondje door de omgeving gewandeld en kwamen langs een watercentrale. Op de muur zaten verschillende hagedissen, we probeerde ze te vangen maar toen ze ons doorhadden kropen ze snel weg onder een steen!

Kampeeravontuur - Zomervakantie met de camper deel I

Aangekomen bij het Lago Maggiore hebben we eerst de camperplek bezocht en zijn daarna het uitzicht bij het meer gaan bekijken. Bij een parkeerplaats hebben we geluncht om daarna een verfrissende duik in het meer te nemen. Na deze zwempartij hebben we de camper geparkeerd en zijn lopend naar de boulevard gegaan om daar te genieten van een ijsje, pizza en de gezelligheid aan de boulevard.